Jom Taubat Masuk Syurga

xBran.blogspot.com 2000-2012. Powered by Blogger.
KOMEDI : Terbaik | Terburuk | Video Kelakar | Epik Gagal | Iklan Lucu |Muzik Lucu | Dunia Tak Berakal | Apa Bran!

HIBURAN : Terkini | Selebriti | Top 10 | Muzik | TV | Movie | Video Game


AKSI : Gadis | Jejaka | 18 Seks | Video Seksi | 20 Terhebat | Video Aksi

BLOG : Tutorial | Panduan | Iklan

Search This Blog

CERITA TERKINI xBRAN

Baca Yassin Terbalik Untuk Hidupkan Atuk

 Ceritanya begini, aku ade sorang kawan ni yg pernah ceritakan peristiwa paling pelik dan agak menyeramkan dalam sejarah hidup dia. Nama dia Hanafi. Pada masa tu, Atuk dia baru je meninggal dunia. umur berapa tu aku tak ingat. tapi meninggal sebab sakit tua. pastu, jenazah atuk dia ditempatkan di ruang tamu rumah dia. Pada masa tu, aku takde kat rumah tu. cuma dia dengan sorang lagi kawan dia nama Paan. Dorang ni memang sama2 nakal. satu kepala.


Pada masa tu, jiran2 tetangga atau orang yg nak ziarah rumah dia masih belum datang. so dorang dapat satu idea untuk baca Yassin secara terbalik atau secara ke belakang. iaitu mula baca surah yassin dari surah yg terkahir sampailah ke awal surah. Dorang pernah terdengar cerita kalau baca Yassin terbalik, jenazah akan bangun dan seolah-olah 'hidup'!!




So, diorang pun memulakan misi dorang. hanafi dan paan duduk bersila menghadap jenazah atuk dia yg putih lesu kebiru-biruan tu, diorang baca dengan serentak. selepas beberapa surah dorang baca, mayat atuk dia masih keras kaku. lepas selang beberapa surah kemudian, mereka ternampak tapak tangan arwah atuk dia bergerak2 sikit. Paan suruh hanafi benti, tapi hanafi beri isyarat untuk terus sambung baca.


beberapa minit kemudian, tiba-tiba je jenazah arwah dia tadi tu terbangun dari tempat dia terbaring!! dia seolah-olah 'hidup' balik tapi mata dia tertutup!! kemudian, sambil mata tertutup, arwah atuk dia berjalan tapi dia berjalan tegaaaak je sampailah terlanggar dinding lepas tu jatuh terjelupuk. paan dan hanafi terus benti baca yassiin tu dan dapatkan balik atuk dia yg hidup pastu mati balik dan di letakkan pada tempat dia yg asal. nasib baiklah tak ada sesiapa yg nampak.


paling peliknya, walaupun arwah atuk dia bangun, tapi nadi dia masih tak beri sebarang respon. so aku tertanya2, mungkin ke 'hantu pocong' tu dipuja dengan cara macam ni masa zaman dulu2 sehinggalah tercipta gelaran hantu pocong ni?? wallahualam...
sumber dari bebudak nakal di forum cari.com


Share xBran di Facebook ye :) TQ

Ditulis Oleh : Acit Guestbook Hari: 01:05 Kategori:

0 000 yang ade bran:

Post a Comment

Sila tinggalkan comment yang hebat!!.. Yang Pasti anda mesti BERANI!!

xBran Hot

 

Our Sponsor

”banner

Banner xBran

”banner
Sila tukar link dengan kami :)

Info Terkini XBran Ping Busuk

Penafian :


Kami merupakan sebuah blog yang mengumpul pelbagai cerita menarik dan info apa sahaja tentang manusia sejagat umumnya.
Kami memohon maaf jika ada info yang tidak benar. Kami hanya menyampaikan daripada sumber-sumber yang terkenal seperti Harian Metro, Malaysia Kini, Melayu Kini, MyNewsHub, Berita Bernama, Bloomberg, Berita Harian, Kosmo, Utusan dan pelbagai lagi sumber yang terbaik. Selamat membaca :)

PERHATIAN - Jom jadi Ahli xBran

Assalamualaikum.
Kami memberi peluang menambah pendapatan kepada sesiapa sahaja berumur 16-50 tahun untuk bersama-sama kami meneraju blog xBran ini tanpa hadnya.

Syarat-syarat menjadi ahli xBRAN.

1. Daftar - Isi borang online yng disediakan bagi memudahkan kami membuat pembayaran kepada anda.

2. Jika artikel yang anda anda bukan hak anda, sila pastikan anda letak link sumber.

3. Jana pendapatan berBlogging.

4. Minimum 1 hari 1 artikel.

+++++++++++++++++++++++++++++++
LEVEL 1 - (Anda buat 300 artikel)
Kami beli cerita anda, 1 artikel = RM0.10
Contoh pengiraan :
5 artikel = RM0.50

LEVEL 2 (Anda tambah 200 artikel lagi)
-YURAN RM50
Selepas anda melepasi tahap 300 artikel,
Kami akan naikan harga 1 artikel = RM0.20.
Contoh pengiraan :
5 artikel = RM1.00


LEVEL VVIP -YURAN RM100
1 artikel = RM0.50
Jom Rebut peluang tambah pendapatan sampingan.

AHLI TERKINI
MrPetak - VVIP
fiveprodesign - Ahli Biasa
HantaranMurah - Ahli Biasa
Anda ahli?

xBran kalau tak tinggal calar!

There was an error in this gadget

Google+ Badge

Backlink xBran

blogger widgets Free Backlinks

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

?

Dapatkan Widget Ini Di Mazeer Mohamad | Simple SEO Tips @ Blogger Tips

More tips here http://mazeermohamad.blogspot.com/search/label/FAMOUStutorial